Zorgcomplex Hoever Residentie - 30 zorgappartementen

Rubensstraat - eengezinswoningen met 3 slaapkamers

Ouderen appartementen met lift en buitenberging - 13 appartementen

Rinkaove - 10 appartementen & 1 penthouse

Huurschuld ?

Het kan voorkomen dat er door omstandigheden betalingsproblemen kunnen ontstaan,
waardoor de huurbetaling in het gedrang kan komen.

Ons advies:

Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Zowonen via 046-4209600.


Vraag en antwoord

Waar kan ik terecht voor hulp bij schuld?

Wanneer er een schuld is ontstaan en u kunt deze niet zelf oplossen, neemt u contact op met Zo Wonen.

Ook het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (NIBUD) kan u helpen, ga naar www.nibud.nl voor informatie, daarnaast kan www.hetisjouwgeld.nl hulp bieden bij het omgaan met geld.

Waarom is mijn vordering doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder?

Als u rond de 20e van die maand nog niet heeft betaald, dan ontvangt u automatisch een betalingsherinnering.

Als u twee weken na die datum nog niet heeft betaald, dan krijgt u een aanmaning. Heeft u twee weken later nog niet betaald, dan ontvangt u een brief met daarin een zogeheten 'ingebrekestelling'. U krijgt dan een laatste mogelijkheid om binnen vijf dagen na dagtekening de huur alsnog te betalen of om een betalingsregeling met Woningstichting Spaubeek af te spreken. Als uw betaling nog niet is ontvangen, sturen we uw vordering door naar de gerechtsdeurwaarder.

Wat als ik het niet eens ben met een afschrijving?

Als de huur automatisch is afgeschreven en u bent het niet eens met deze betaling, kunt u deze tot dertig dagen na de afschrijving ongedaan maken. Neemt u daarvoor contact op met uw bank.

90% van onze bewoners betaalt de huur automatisch.